Τι είναι το Liveshopping. Το νέο κανάλι πώλησης
Το Liveshopping (Livestreaming e-commerce) είναι η μετεξέλιξη του Telemarketing που καθιερώθηκε μέσω της τηλεόρασης. Οι διαφορές είναι πολλές και σημαντικές: τα δυο είδη απευθύνονται σε άλλο αγοραστικό Κοινό. Στο Telemarketing δεν υπάρχει διάδραση με τα λογικά αποτελέσματα εις βάρος του Καταναλωτή, το Telemarketing είναι «προσβάσιμο» μόνο από την τηλεόραση.
Liveshopping έχουμε όταν τρια πράγματα συμβαίνουν ταυτόχρονα:
1. Ο έμπορος παρουσιάζει τα προϊόντα του με ζωντανό ή μαγνητοσκοπημένο βίντεο
2. Υπάρχει διαθέσιμο Καλάθι αγοράς
3. Υπάρχει Chat για ζωντανή Διάδραση του εμπόρου με τον πελάτη
Μεγάλο μερίδιο των online πωλήσεων
Σήμερα η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο με την ALIBABA να κυριαρχεί. Ο «Βασιλιάς» στο Liveshopping σήμερα είναι η ALIBABA με την πλατφόρμα TAOBAO LIVE που σήμερα κατέχει το 40% των πωλήσεων με liveshopping στην Κίνα. Οι πωλήσεις μέσω Liveshopping στην Κίνα το 2023 ανήλθαν στα 631 δις δολάρια. Το 32% των συνολικών πωλήσεων μέσω e-commerce της Κίνας έγινε το 2023 «ζωντανά». Το Conversion Rate στο Liveshopping στην Κίνα, σε καλά οργανωμένες εκπομπές πώλησης, αγγίζει ποσοστά κοντά στο 30%. Στους 100 θεατές παραγγέλνουν οι 30.
Το Liveshopping αλλάζει ολοκληρωτικά το εμπόριο όπως το γνωρίζουμε, το (κοντινό) αύριο θα βρει τους εμπόρους να πουλάνε σε όλο τον κόσμο, ΖΩΝΤΑΝΑ, απευθείας στον καταναλωτή, μιλώντας την γλώσσα τους (η κάθε πλευρά). Δείτε το βίντεο για το Μέλλον του Εμπορίου μέσω του Liveshopping.
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ECOMMERCE
Το Liveshopping είναι το διαδραστικό ηλεκτρονικό εμπόριο. Το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό γύρω από μια εμπειρία που βασίζεται στην αναζήτηση, βάσει πρόθεσης. Αυτό συμβαδίζει με την υπόθεση ότι ο αγοραστής έχει μια σαφή ιδέα για το προϊόν που ψάχνει και θα αναζητήσει αυτό το προϊόν, συνήθως μέσω πληκτρολόγησης όρων σε μια γραμμή αναζήτησης. Σε ένα παράδειγμα αναγνωρίσιμο από τους περισσότερους αγοραστές ηλεκτρονικού εμπορίου, τέτοιες προτάσεις θα προτείνουν συμπληρωματικά προϊόντα, όπως αξεσουάρ που συνοδεύουν την αγορά ενός smartphone ή ένα νέο μυθιστόρημα από έναν συγγραφέα του οποίου τα προηγούμενα έργα είχε αγοράσει ο χρήστης. Παρόλο που είναι σίγουρα επιτυχημένο, αυτό το μοντέλο αναζήτησης και πρότασης δεν παρέχει στους χρήστες αυτό που απολαμβάνουν περισσότερο από την εμπειρία αγορών.
Στο διαδραστικό ηλεκτρονικό εμπόριο αντί να υποθέσουμε ότι ο αγοραστής γνωρίζει σε μεγάλο βαθμό τι ψάχνει εκ των προτέρων και επιδιώκει μια αποτελεσματική εμπειρία, υποθέτουμε ότι ο αγοραστής δεν έχει πάντα μια σαφή ιδέα για το προϊόν που αναζητεί, αλλά αυτό μέσω της διαδικασίας αγορών, μπορεί να βρει το «αόριστο» αντικείμενο που δεν γνωρίζει ακόμη ότι χρειάζεται και να κάνουν την αγορά που θα «φτιάξει» την ημέρα τους.
ΖΩΗ-ΕΜΠΕΙΡΙΑ-ΔΥΝΑΜΗ
Με το Liveshopping δίνεις ζωή στα προϊόντα και κάνεις τις αγορές μια αυθεντική, προσωπική και συναρπαστική εμπειρία. Το Liveshopping προσθέτει τον άνθρωπο στο e-commerce και ανεβάζει το επίπεδο των ηλεκτρονικών αγορών σε άλλη διάσταση. Το Liveshopping επιτρέπει στους ειδικούς να δείξουν το προϊόν, να παρουσιάσουν διάφορες τεχνικές και να επισημάνουν τα αποτελέσματα. Το κοινό μπορεί να κάνει ερωτήσεις (επώνυμα ή ανώνυμα), αλλά η εμπειρία είναι διαδραστική και συναρπαστική.
Οι καταναλωτές αισθάνονται ότι χειρίζονται το προϊόν μόνοι τους. Δεν διαλέγουν πλέον ένα προϊόν από ένα ράφι, τώρα αποτελούν μέρος της διαδικασίας, διαμορφώνοντας το αποτέλεσμα από την άνεση του καναπέ του σαλονιού. Το γεγονός ότι είναι σε πραγματικό χρόνο σημαίνει ότι η αγορά μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε πραγματικό χρόνο. Το Liveshopping δίνει χώρο για αυθορμητισμό, για συνομιλία, για ένα αστείο ή ακόμα για ένα μικρό λάθος. Άλλωστε, έτσι οι φίλοι μιλούν μεταξύ τους.
Οι καταναλωτές αισθάνονται ότι έχουν δύναμη. Η επιχείρηση που πουλάει πρέπει να ανταποκρίνεται στους θεατές σε πραγματικό χρόνο και να δίνει απαντήσεις, επειδή οι καταναλωτές έχουν τη δύναμη να ζητάνε τον λόγο μέσω των ερωτήσεων (έχουν δυνατότητα έρευνας στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του Liveshopping).
ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
Στο Liveshopping ο θεατής δεν θα μπει απαραίτητα για να αγοράσει. Θα μπει για να περάσει την ώρα του (όπως πάει να δει βιτρίνες), θα μπει για να έχει παρέα, θα μπει για να μοιραστεί στιγμές με έναν άνθρωπο που θαυμάζει, θα μπει για να επικοινωνήσει. Ο θεατής θα μπει για να διασκεδάσει. Ο θεατής θα μπει για να πληροφορηθεί, να αισθανθεί άνετα, και αν βρεθεί σε καλή διάθεση τελικά να αγοράσει το προϊόν. Πολλές φορές ο θεατής θα μπει στο Liveshopping για να περάσει καλά και να διασκεδάσει με τον παρουσιαστή και ως ανταπόδοση θα αγοράσει ένα προϊόν για να τον υποστηρίξει. Το Liveshopping προσφέρει περιεχόμενο και διασκέδαση.
Η αλυσίδα της ζήτησης, από την ώρα που βλέπω ένα προϊόν έως την αγορά του, μειώνεται δραματικά. Συνήθως οι αγοραστές θα δούνε μια διαφήμιση ενός προϊόντος, θα κάνουν συγκρίσεις, θα ακούσουν τι λένε οι άλλοι κ.λπ. έως την αγορά. Στο Liveshopping όλα αυτά γίνονται ταυτόχρονα με βάση τον παρουσιαστή.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΠΟΡΟ
- Πολλαπλασιασμός των θεατών σε πελάτες που αγοράζουν (conversion rate), το ποσοστό μετατροπής σε σχέση με ηλεκτρονικό εμπόριο, από 1%-2% μπορεί να φτάσει και στο 10%-20%.
- Αύξηση της μέσης αξίας της παραγγελίας επειδή μπορεί να προσφέρει διασταυρούμενες πωλήσεις, εκπτώσεις και ειδήσεις στους πελάτες ζωντανά.
- Αυξάνει τον χρόνο «παραμονής» του πελάτη στο κατάστημα.
- Εξηγεί το προϊόν καλύτερα με βίντεο, ζωντανό ή μαγνητοσκοπημένο, με κίνηση και από διαφορετικές πλευρές, εξηγεί, ΖΩΝΤΑΝΑ.
- Μεταφέρει την εμπειρία που θα είχε ο πελάτης σαν να ήταν μέσα σε ένα φυσικό κατάστημα.
- Δεν περιμένει τον πελάτη να “έρθει την πόρτα του”, πηγαίνει να τον βρει, παντού, ΖΩΝΤΑΝΑ.
- Δεν περιμένει τα Δίκτυα να ανοίξουν την πόρτα για να παρουσιάσει ζωντανά τα προϊόντα.
- Λιγότερες επιστροφές.
- Ως πωλητής που ξέρει το προϊόν καλά (ειδικός), πληροφορεί και εξηγεί στον πελάτη που παρακολουθεί
- Αν έχει ωραίο ή ξεχωριστό χώρο θα τον δουν όλοι.
- Επικοινωνεί άμεσα με τους πελάτες μέσω του CHAT, μπορεί να καταλάβει αμέσως τις ανάγκες των πελατών, να προγραμματίσει μελλοντικές εμπορικές στρατηγικές.
- Άμεση επαφή με το κοινό, χωρίς μεσάζοντες.
- ΤοLiveshopping είναι σε πραγματικό χρόνο, το ίδιο και η αγορά.
- Μπορεί να δημιουργήσει αποκλειστικές εκδηλώσεις για τους πελάτες, δημιουργώντας ένα αφοσιωμένο κοινό.
- Η αλυσίδα της ζήτησης, από την ώρα που βλέπω ένα προϊόν έως την αγορά του, μειώνεται δραματικά. Συνήθως οι αγοραστές θα δούνε μια διαφήμιση ενός προϊόντος, θα κάνουν συγκρίσεις, θα ακούσουν τι λένε οι άλλοι κ.λπ. έως την αγορά. Στο Liveshopping όλα αυτά γίνονται ταυτόχρονα.